Te koop

dinsdag 19 augustus 2014

Tassen

De jongste dochter had een nieuwe school- en gymtas nodig.
De gymtas zou ik zelf maken.
Dochter wilde perse geen rugtas en de stoffen moesten uit de voorraad komen.
Als basispatroon gebruikte ik dit patroon wat ik nog wel qua maten aanpaste.
Om de tas toch dicht te maken gebruikte ik een kamsnap.


Ook had ze een schooltas nodig.
In de stad waren op zoek naar een leuk betaalbare tas.
Helaas konden we niets vinden.
Het was of te groot, niet mooi of te duur.
Ze wou perse geen rugtas en aangezien ze altijd tussen de middag thuis eet moet de tas niet te groot zijn.
Maar mam, je kan er toch ook wel zelf een tas maken?
Oké dan.
Ook weer stof uit de voorraad.
Al extra een tassenhanger met gekleurde lintjes eraan.
Het patroon haalde ik hier vandaan.
Dochter is nu super blij met haar tassen


15 opmerkingen:

  1. Zalig toch ... als je zo goed kan naaien ...
    Je dochter zal in de wolken zijn met haar tassen ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige tassen, daar heb ik me nog nooit aan gewaagd. Je dochter zal wel trots zijn met haar tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke tassen hoor!! Die dochter van jou die boft toch maar he........... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie, echte meisjestassen zijn het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah, leuk is dat he. Kost wel even werk maar dan heeft dochter lief wel een prachtige en unieke tas.Deze tassen zijn heel mooi geworden. Ik heb de schooltassen voor onze kinderen ook zelf gemaakt.
    http://bonjoli.blogspot.nl/2014/08/recycle-spijkerbroek-wordt-schooltas.html (hier is mijn laatste te zien.) Fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, en ruimt lekker op in je kast toch?
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tassen!! Veel leuker en goedkoper als uit de winkel. Wat lief dat ze er zelf om vraagt. Een compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat ze dat nog wil! Mijn dochter heeft d'r zinnen gezet op een tas van de H&M.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn als je dochter zo'n fan van je werk is! En terecht ook het zijn twee hele leuke tassen geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt super leuk weer. Ik moet ook nog een gymtas voor dochter hebben en wil kijken of ik hem zelf kan maken maar moet nog even bedenken hoe....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een prachtig blogje ik vondt u via andere bloggers...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had hem al even gezien op IG maar hij is echt zo ontzettend leuk geworden! Je dochter kan weer helemaal hip aan school beginnen. Ook niet geheel onbelangrijk... Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dochter heeft geluk met haar creatieve mama! Je hebt prachtige tassen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooie blog, ik vondt u via andere bloggers...zal zeker meer gaan bezoeken...groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen