Te koop

vrijdag 14 november 2014

Crochet Along deken is af en de Scheepjes Cal.

Joepie! De crochet along deken is af!
Ik ben heel blij met het eindresultaat, terwijl ik toch de laatste weken er mee door worstelde.
Maar wat je dochter beloofd hebt, moet dan ook echt af gemaakt worden.


Terwijl de zijkanten niet zo recht waren, trok het wel bij toen ik de rand eraan haakte.
Nog even gewassen en zo opgehangen aan de lijn dat het gelijk kon gaan blocken.
Dat werkte echt goed en is dit project voor dat de Sint komt mooi klaar.
Dochterlief is erg blij en de deken ligt nu te pronken op haar bed.


Ondertussen begon er ook de Scheepjes Cal via de blog A Creative Being.
In 12 weken haak je een eenpersoons deken.
Elke week week krijg je het patroon van een nieuwe granny en daar moet je er 6 van haken.
Na 10 weken ga je de granny’s aan elkaar haken en tot slot komt er een rand om heen.


Ik probeer elke dag een granny te haken en dat lukt tot nu toe prima en loop ik op schema.
Er zijn hele pakketten te koop, maar de kleuren waren niet helemaal mijn ding, dus ik heb mijn eigen kleuren uitgezocht.
Altijd spannend als je dat op internet besteld, maar tot nu toe ben ik blij met mijn gekozen kleuren.



13 opmerkingen:

  1. Je mag fier zijn op het deken ...
    Het is prachtig en ligt zo gezellig op de bank ...
    Past zo bij de rest van de kussens ...
    Veel haakplezier met je nieuwe deken ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi! Je nieuwe deken wordt ook zeker de moeite waard, zeg. Knap, hoor, zoveel doorzettingsvermogen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAUW, die deken in twaalf weken is prachtig! Gelijk de link opgeslagen, dit wordt mijn vervolgdeken.. ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige deken! En je kleurtjes zijn erg mooi zeg,die je hebt gekozen. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat,ik heb maar een keer overgeslagen....ff rust.Maar als ik dit zie ...fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je deken is supermooi geworden, geweldig die kleurtjes!! Ik had ook een missertje met online een kleurtje bestellen, jammer maar ach het komt vast wel weer op aan een of ander project.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi geworden! De Scheepjescal sla ik even over, en hoop in januari weer met de nieuwe CAL mee te doen....
    Maar je hebt mooie kleurtjes uitgezocht voor je vierkantjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi je deken, ik ben met de rand bezig en ik hoop dat die idd bij trekt..ziet er nu niet uit:)
    Fijn weekend ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk die granny's, ik heb nog getwijfeld maar heb toch maar niet meegedaan. Je CAL deken is prachtig geworden, supermooie kleuren! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De deken is prachtig geworden! De scheepjesdeken gaat ook heel mooi worden. Veel plezier met het haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je deken mooi geworden. Ook prachtige kleuren voor de Scheepjesdeken. Ik vind dit best een pittige cal overigens om bij te blijven. Tot nu loop ik 1 vierkantje achter, dus de schade is te overzien. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je deken is prachtig geworden! Ik loop heel wat weken achter. Maar... ik als de drukte thuis weer wat voorbij is pak ik hem zeker weer op.
    Groetjes! Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je deken is een plaatje! Heel erg mooi! Ook de kleuren van je andere deken zijn gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen