Te koop

maandag 15 december 2014

ScheepjesCal

Wat is het toch een leuk project de scheepjescal.
Ik ben verbaasd van mijzelf dat ik helemaal bijliep met de granny’s te haken.
Helaas bij 1 kleur gaf het garen af aan mijn handen en met mailcontact met scheepjeswol heb ik nieuwe bolletjes garen gekregen en gaan ze het verder onderzoeken.
Dit is het resultaat van 10 weken granny’s haken.



Week 11 is het in elkaar zetten van de deken.
Ik haak de vierkanten aan elkaar met wit garen.
Ik had rustige avonden dit weekend en alle granny’s zijn vandaag al aan elkaar gehaakt.
Nog even wat draadjes afhechten en ik kan beginnen met week 12 dat de rand gaat worden.


8 opmerkingen:

  1. Ziet er heeeeel veelbelovend uit! Leuke kleurtjes bij elkaar :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi en goed idee om het met wit aan elkaar te haken, ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi! En wat ben je al ver! Ben zelf ook begonnen, maar zo als gewoonlijk blijft ik weer eens achter :-(

    Gr. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt mooie kleuren gebruikt! Het wordt een mooie deken, lekker fleurig. Knap dat je het hebt kunnen bijhouden. Mijn zus en ik zijn later begonnen, we zijn nu aan week 4 toe.
    De gereedschapsgordel die ik maakte heb ik een beetje afgekeken op Pinterest, verder is het vrij recht toe recht aan naaiwerk. Het hesje heb ik ook uit de losse pols gemaakt: eerst maten opgenomen en toen op de gok de hals en armsgaten eruit geknipt, de armsgaten moet je heel ruim nemen, zijn al gauw te nauw. En zoonlief was in de buurt om telkens even te passen.
    groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De scheepjes vierkanten zijn prachtig en de deken wordt vaast ook heel mooi.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat zijn ze mooi geworden zeg!! Ik ben nog aan het vierkantjes haken en aan het blocken... wordt vervolgd! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen