Te koop

vrijdag 6 februari 2015

Anti slip sokken

Van het restje wol dat ik over had van mijn eigen sokken, breide ik een paar voor mijn peuter.
Helaas had ik toch net niet genoeg en moest ik een bol erbij kopen.
Nu wel een paar warme sokken voor de kleine man.


Op een gladde vloer glij je met sokken aan wel snel uit en om dit te voorkomen heb ik er anti slip sokken van gemaakt.
Maar hoe maak je ze?
Hierbij een uitleg hoe ik het gedaan heb.


Wat heb je daar voor nodig:
* een paar sokken zelfgemaakt of gekocht
* flesje socken stop 
( te koop bij een winkel waar ze ook sokkenwol verkopen en is in verschillende kleuren verkrijgbaar)
* stukje karton
* schaar 
* potlood
* binnenzool van schoen


Ik haalde de binnenzolen uit de schoen en maakte daarvan met karton een mal van om deze in de sok te stoppen. 
Je kan ook een mal maken om de voeten te overtrekken op karton.


De kartonnen mallen stop je in de sokken om zo een goede zool te maken en het doorlekken van het socken stop te voorkomen.


Het socken stop spul is een soort vloeibare latex dat je in allerlei figuren op je sokken kan spuiten. 
Ik heb gewoon stippen gemaakt, maar gebruik je fantasie :).
Je houd nog heel wat spul over, dus meerdere sokken kun je anti slip maken uit 1 flesje.
Na 12 uur drogen zijn je sokken anti slip sokken geworden en kun je ze gewoon op 40 graden wassen.


5 opmerkingen:

  1. O, wat slim. Ik wist niet van het bestaan van het socken stop. Erg handig voor de kleintjes. Mooie sokken trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hee, dat is handig! Ik kende sockenstop niet. Erg handig, die ga ik onthouden! Ik vind het altijd zo schattig staan, die zelfgebreide sokken bij kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig ... een paar mooie en warme sokken voor je zoontje ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt de smaak van het sokken breien te pakken!
    Bedankt voor de tip van de socken stop!
    groeten Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen